fredag 1 april 2011

朋友你好!

Hej vänner!
Tänkte skriva det här för ett bra tag sen men det blev inte riktigt av.

Det här har jag alltså pysslat på med sedan vi sågs sist:
  • Flyttat till Blackeberg dagen efter studenten med Frida Sandström och Mikaela(Micke) Andersson.
  • Fått jobb som telefonförsäljare. Sa upp mig efter två veckor.
  • Fått jobb som ambulerande receptionist.
  • Flyttat från Blackeberg till Västertorp
  • Blivit ordinarie receptionist på ett kinesiskt företag
  • Fått fast jobb som ordinarie receptionist/sekreterare på ett kinesiskt företag.
Yä. Jag har hittat mina jämlika. Här på Huawei är alla i min storlek, lite skelögda och sjukt hetsiga. Jag är inte längre minst och folk tror faktiskt, helt seriöst, att jag är 23+ här på mitt älskade arbete. De tror också att jag är kines väldigt ofta. Jag heter Linn, de kallar mig Ling och tilltalar mig på kinesiska. Och som jag berättade för mina kära rumskamrater för ett par månader sedan: Jag tror också själv att jag är kines ibland och det händer ofta att jag blir förbannad för att jag inte förstår vad de säger till varandra. Jag har ju till och med väckt Frida på natten med en lång utläggning om något på, dam dam dam, Kinesiska!
Så nu läser jag kinesiska en timme varje torsdag i hopp om att hitta mina rötter. He he he.

Annars så bor jag fortfarande med Frida och Micke(hennes nya nick) i Västertorp, men snart blir vi utkörda och vet inte riktigt vart vi tar vägen. Jag kollar efter bostadsrätter och har väl mer eller mindre bestämt mig för att köpa mig en liten 20 kvadratare och bli kvar i Stockholm. Iallafall något år till. Meeeeeen, då måste man punga ut hundratusenmiljarder kronor per kvadratmeter så det tar ju sin tid.

Bortsett från jobb och boende så gör jag fan inte mycket vettigt. Jag har säkert druckit 50 liter vin och lika mycket tequila sedan studenten och mer blir det. Jag försökte bli hälsomedveten en sväng(stockholmsdieten som Hannah Sandström så fint kallade det igår) men vi vet väl alla att det inte passar mig.

Det var mitt liv för närvarande. Hoppas ni har det bra ni också (som av era inlägg att döma, ni faktiskt har)!
KramizZzzZ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar