tisdag 5 april 2011

Justja

Jaha, det här var ju typiskt mig, glömma bort att dela med mig om vad som hänt för mig efter studenten. Nåväl, bättre sent än aldrig!

Efter gymnasiet jobbade jag arslet av mig och sålde jordgubbar som vanligt. Kände mig jävligt skoltrött, om än jag suktade efter välbehövd flytt från piteå, så tacksamt nog fick jag jobb som projektanställd för vuxenutbildningen i luleå direkt efter sommarjobbet. Sökte in på gymnasielärarprogrammet till vårterminen -11, kom in, och flyttade liv och lem och allt därtill till Umeå där jag fortfarande håller hus ( och ska göra det i fyra år till). All in all, livet är bra, jag mår bra ( möjligtvis bortsett från min lever som blivit brutalt misshandlad av den absurda mängd alkohol man får i sig som student), lärarprogrammet äger och jag hoppas ni har lika roligt som jag oavsett vad ni nu än gör :)

Btw, om ni någonsin känner att ni skulle vilja släppa loss lite och pröva på studentlivet så kan ni ju höra av er. En kompis hade utflyttningsfest i helgen, och det firades på bästa möjliga studentvis: snodd läkarsprit, sönderslaget rum och fyllecell (dock inte för min del, jag höll mig till läkarspriten). Vem kan motstå det? Ålidhem säger jag bara. Den delen av Umeå där det är helt naturligt att få en micro eller civilpolis i skallen.

// Jasmine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar