lördag 27 mars 2010

Eftersom att det inte blev att jag gjorde någon affisch till Vera eller hjälpte dom med marknadsföringen, (jag har dock fotat lite åt dom) så har jag tagit reda på litegran om hur dom marknadsför sig. Här kommer dom svaren och frågorna som Stina gav oss.

Vilka är arbetsuppgifterna?
Uppackning av varor, service till kunder, kassa, städa.

Vad skapar en bra arbetsplats?
Att man visar varandra respekt.

Hur är de fackliga aktiviteterna?
Dåliga.. vi har aldrig behövt facket genom att vi som äger butiken mest jobbar själva- sen har vi bara extra personal.

Hur ser er marknadsföring ut?
den varierar. Vi marknadsför oss dels i tidningar, genom idrottshäften och via modevisningar.

Till vem /vilka riktar sig företaget?
Till kvinnor i alla åldrar.

Hur gör ni för att öka försäljningen?
Bara att sätta in en annons kan öka försäljningen. sen har vi tjejkvällar och extra öppet ibland. Vi har även rabatter till olika föreningar.

Beskriv hur företaget ser ut och hur det är uppbyggt.
Företaget är ett aktiebolag. Det är privatägt av två personer. Vi har gjort en affärsplan som passar oss som personer.

Vad har de olika arbetstagarna för uppgifter?
Alla arbetstagare har samma uppgifter. Uppackning, kassa, service och städning. Det enda som skiljer är pappersarbetet som ägarna gör.

Har någon på arbetsplatsen utbildat sig för jobbet?
Nej. Vissa har gått handelsprogrammet, men detta är ett yrke som vi tycker har med intresse att göra. om vi anställer någon så har inte utbildningen någon betydelse- personligheten och intresset är mycket viktigare.

Frida J

2 kommentarer:

  1. Dör fick man ju veta en hel del om Vera. Det där med facket undrar jag lite över. Som arbetsgivare kan man ju ha något som liknar en facklig tillhörighet och även som extra personal?

    SvaraRadera
  2. Men dom sa att dom inte var med i facket och att dom inte behövde det. Det kanske är dåligt, vad vet jag, men det var i alla fall så dom har det.

    SvaraRadera